Om lördagen

 
Yejjj, lördag idag! ubrast han efter frukosten. Titta mamma va stark jag är!
 
I dag hade jag med mig kameran från det vi vaknade till mörket kom vid tre tiden. Man får passa på de timmar då här är någorlunda ljust.
 
 
Jag funderar på att få upp denna tavlan på väggen. Denna fick jag av min mormor Dora när jag fyllde 12 år. Men jag fundrerar på att behålla motivet i eller byta ut det. Ramen är sådär snygg och passar perfekt mot den blå väggen i vardagsrummet.
 
 
När resten av familjen hade vaknar och frukosten låg i våra magar gick vi ut i trädgården. Trollhasseln är fin vilken årstid det en är. Brevid den tänkte jag lägga singel och bygga mig odlingslådor till våren. Kanske låter jag den stå kvar eller så får den helt enkelt flytta till någon annan del utav trädgården.
 
 
Jag städade ut växthuset och flyttade runt. Bakom växthuset vill jag ta bort vårt staket och odla en häck. Och plantera ett japanskt körsbärsträd, som blommor sådär fint på våren. Ni hör ju hur mycket planer jag har. Sedan kom regnet.
 
 
Hyacintlökarna som väntar på att tjälen ska släppa i marken så de kommer ner i lite jord.
 
 
Lunch var färgglad. Polkabeta, gulbeta och fänkål, så smarrigt och så snyggt!
 
 
I takt med att mörkret börjar lägga sig utanför fick jag världens finaste teckning. Texten har sorasyster hjälp till med.
 
 
Och självklart fick den hänga blev andra finheter i köket. Brevid farmor i unga dar och bebis-Lee. 
 
Trevlig lördag till dig nu. Kram!
Familj, Trädgården | |
#1 - - Jenni:

Men vilka fina detaljer på dina bilder 😍 Snacka om sötnos din kiddo ❤

Svar: Finaste du ❤❤
Mia Ohlson

Upp