Morgonen vid bryggan

 
Denna veckan slutade tufft och efter ett sorgligt besked i fredags hälsade vintersjukan på här hemma hos oss i helgen. Så nu håller vi tummarna att jag och lilleman inte får det också. Chansen är väl dock väldigt liten. Suck!
 
Pappan i huset har fortfarande varit julledig i veckan så jag har sluppit lämning på förskolan, så skönt! Inga stressiga mornar, kunde sitta i lugn & ro och dricka mitt morgonkaffe och jag hann även att svänga om bryggan vid havet påväg till jobbet en morgon.
 
 
Den lila himlen möte det blå havet och skapade ett sådant fint och kallt ljus. Och det blåste, sviiin kallt. Även om jag bara stod där i en kvart så var fingrarna så stel frusna att jag inte kunde trycka på knappen på mobilen till slut.
 
 
Tröttnar aldrig på denn vy. 
 
 
Vinterbadar du? För mig har det varit ett big no no att ens komma på tanken att doppa mig i iskallt vatten. Men när jag är inne hos Krickelin och läser om hennes besök på en annan brygga vid havet så blir jag nästan sugen på att testa. Har ju hört att det är sådär fint för hälsan och att man vänjer sig. Kanske drar till kallbadhuset redan nästa helg... Jaja, vi får se.
 
 
I am the sea and nobody owns me. - Pippi Longstocking
 
Vardag | |
Upp