Ute med mitt macro


Canon EOS 5D Mark III / Tamron SP 90mm f2.8 Di macro 1:1 VC USD
 
Äntligen fick jag lite tid med mitt nya macro-objektiv idag. Fick ju hem objektivet som jag hade beställt några dagar innan jag skulle resa iväg och kunde inte då testa det så mycket som jag ville. Men idag sken solen så jag passade på att ta mig en runda i trädgården. Shit va roligt det är att fota macro, så avkopplande och annorlunda mot vad jag brukar fota. Ännu ett sätt att få visa upp vilken fantastisk och fin natur vi lever i.
Biet här ovan hittade jag när jag letade fjäril (något som var mitt nr. 1 att fota när macro-objektvet hade blivit mitt) att fota och jag verkligen älskar den. Älskar att man riktigt kan se pollenstänken på biet. Det enda som är lite synd är att huvudet är inte har någon fokus. Men blev himla nöjd ändå. Men som man säger, bättre lycka nästa gång ;)
 
, Vardag | |
Upp