Vecka 5

Denna veckan har vi varit väldigt förkylda och Lee hade feber en natt. Men jag har ändå lyckats fotat mer vardagsbilder än någon annan vecka.
Kanske pga FEBPHOTOADAY som jag ändå tycker jag har lyckas med ganska bra. Någon dag försent har bilder kommit upp men jag är i kapp nu så idag kör vi ämnet middag.
Jag var även ute och sprang mina första km för året. Fy tusan va jobbigt det var och jag trodde på riktigt att jag skulle dö.
 
Bilder från veckan:
 
Veckan började med att vi var på kalas hos min systerson som fyllde 15 år. Jag fick även äran att få en provtur i EPA:n som han hade fått körkortet till samma dag.
 
En förmiddag sken solen och gjorde fina solkatter på väggen. Men efter några timmar var det lika grått och tråkigt igen.
 
Vi gick en promenad ner till sjön för att se om isen var kvar.
 
En kväll var det så otroligt vackert ljus att vi gick ut för att fota. Detta är en väldigt vanlig syns just nu, en unge som inte kan sitta still och fokus blir helt fel.
 
Jag har redigerat massor av bilder som jag ska göra fotoböcker av. Så himla roligt men också så svårt att endast välja ett par utav alla tusen bilder man har tagit.
 
Varit vårig av mig och köpt de första tulpanerna...
 
... och sått de första fröerna. Denna omgång blev det gojibär, jordgubbar, basilika, persilja, gurka och passionsblomma.
 
Försökte lära mig att hanskas med blixen till Olympus-kameran. Den går ju att vinkla åt alla håll och kanter. Men vi ska nog bli kompisar en dag.
 
Saker jag har tänkt på:
 
> Att min systerson redan är 15!!! Helt sjuk. Tycker inte alls det var länge sedan han var en bebis.
 
> Att jag måste ta mer "studiobilder" på Lee. Så himla roligt att ha mer fina bilder. Håller på att redigera några nu som jag ska förstora och hänga upp på väggen i hans rum.
 
> Tänker att jag kanske ska göra ett inlägg med de bloggar som jag läser. Lite Blogg-Love så att säga. Skulle ni tycka om det?
 
> Hade varit roligt om ni kunde komma med förslag om vad ni vill läsa här hos mig. Så kan jag skriva ihop några inlägg om just det när fantasin hos mig tryter.
 
 
Veckosummering | vecka | |
Upp