En förmiddag i skogen

När jag hade lämnat av Lee på förskolan så skulle jag egentligen gå hem och sätta mig med jobb framför datorn. Men solen sken och jag hade ett sådant sug med att gå ut i skogen. Jag tänkte att jag ska passa på nu när jag har några timmar för mig själv. Så jag gick hem och hämtade en termos med kaffe, kameran och stativet och gick in i den bästa skogen jag vet.
Älskar stora, gamla skogar. Ljudet och ljuset är något så magiskt med dom och man känner lugnet. Ett lugnt som är svårt att förklara. Det har nog med tystheten att göra. Det är inte många minuter per dag som man har det helt tyst. Så därför är det så viktigt för mig att få komma ut i skogen lite då och då bara för att få vara. Sitta ner vid en mossig sten och dricka mitt kaffe. Det är lyx för mig och jag skulle aldrig i hela min värld byta det mot något annat.
 
 
 
Natur, Vardag | förmiddag, skogen | |
#1 - - Maria:

Det där med att sitta på en sten och njuta av skogens tystnad är en lisa för själen. Många sådana stunder ska jag ge mig själv när jag är klar med min flytt :)

Svar: Visst är det. Jag skulle aldrig klara många dagar utan skogen och den där stenen. Tycker jag du ska göra. ge dig själv en belöning efter all slit :)
Mia Ohlson

Upp