Övervinna en rädsla

Ni som har följt mig ett tag vet att jag är väldigt mörkrädd av mig och det är nästan helt otroligt att jag ens har gått ut i min egna trädgård för att fota stjärnor. Men jag har gjort det även om hjärtat dunkar hårt och jag försöker att ha ryggen mot något och inte ut mot det mörka. Men det har blivit bättre och bättre och nu är det inte så farligt längre. Nu vågar jag ta mig ut på gräsmattan och inte bara vara på altanen, hahaha.
Men nu har jag fått för mig en idé. Jag vill fota stjärnorna nere vid sjön. Och där är mörkt kan jag lova. Men jag vill så gärna. Jag har gått och tänkt så länge att jag ska träna upp min rädsla och det bästa sätt att göra det är ju just att utsätta sig för mörker. Så ikväll kollade jag upp och såg en sådan stjärnklar himmel att jag inte längre kunde gå runt med idéen i huvudet utan ikväll skulle jag förverkliga den. Jag skickade iväg ett sms till min svägerska som bor precis brevid sjön, om de var hemma. Så jag visste att någon var där om jag skulle bli för rädd. Sedan tog jag bilen och ställde den på parkeringen. Hjälp var mörkt det var. Jag steg ur bilen och tog några steg mot sjön. Huvva vad rädd jag var. Jag gick inte hela vägen ner till bryggan utan jag stannade precis när det mörka tog vid med ryggen mot kyrkomuren och var så stolt över mig själv att jag ens vågade så långt. Fick jag några bra bilder då? Inte en enda, var så inne i vart jag var någonstans att jag helt gömde bort att fokusera, haha. Men här har ni min bästa bild från i kväll. En kväll jag aldrig kommer att glömma!
 
 
 
| rädsla, övervinna | |
Upp