Gotland

Ni som följer mig vet att jag spenderade förra veckan på Gotland. Därför har el bloggo varit så tyst. Har inte velat skriva ut att vi har varit borta då det har varit sjukt många inbrott i samhället där jag bor (grannen hade för tre veckor sedan). Så idiotiskt att det ska vara på detta vis, jävla mänske som inte kan skilja på ditt och mitt. Så därför har det varit så tyst här och tro mig, det har kliat i min bloggnerv hela veckan.

 

Gotland, va ska man skriva om detta då mer än att det var en helt fantastisk vecka med familjen. Min mor fyllde 60 så det var därför vi var över där för att fira henne.

 

En utav dagarna tog vi oss in inför ringmuren till Visby. Så otroligt fint och vackert där var. Jag blev helt kär ♡
Hade vi haft mer tid hade jag gärna åkt in en gång till men det får vara till nästa gång vi åker dit, för fler gånger blir det.

 

Vi har både ätit och druckigt gott i dagarna sju. Ett hett tips är att besöka Guldkaggen en kväll om ni åker till Gotland. Där njöt vi av rökta räkor och chevresallad med ett glas cava till en underbar solnedgång. Ett super skönt ställe med världens godaste häng. Tror att detta var "surf-hänget"

 

Vi tittade på massa Raukar. Och just här på bilderna var det en gubbe som syntes i stenen. Men vi tyckte inte detta var något speciellt och kunde säkerligen klarat oss utan detta besök. Men utsikten var förjävla fräsig.

 

Och medans vi ändå pratat utsikt så hittade vi fantastiska fina ställen att bara ströva omkring i. Och så mycket blommor som finns ÖVERALLT. Vi hittade ett fält fullt med solrosor. Men just när jag skulle hoppa ur bilen för att fota kom regnet. Så det blidde ingen bild.

 

Vi har haft en mysig semester tillsammans och det är lika trevligt varje gång att få träffas allihopa. Men som alltid borta bra men hemma bäst.

| Gotland, Ringmuren, Semester, Visby | |
#1 - - Vanja:

Visst är det underbart på Gotland. Har varit där två gånger på lite olika platser.

Svar: Visst är det :) blir nog att åka dit igen om något år.
Mia Ohlson

Upp