Trädgårdsliv

 
Idag börjar vi dagen här ute. Trädgårdslivet, älskar det!
 
 
Klippte av alla tulpaner och drog upp lökarna.
 
 
Här längst växthuset ska jag plantera massor med luktärt och solros. Bakom mig, längst staketet ska dahlior, ringblomma och eterneller få växta. Kanske en pion och en syrén. Vill ha så mycket med så lite plats.
 
 
Trädgården i maj. Så fint! Här kan jag hålla på i evegheter med att flytta runt saker, klippa, gulla och plantera. Det är nog här jag kan slappna av mest och Lee kan springa runt och leka medans jag ändå har koll på honom.
 
 
Försöker dock få med honm mer i trädgårdsarbetet med plantering och grävning men han är sådär intresserad. Roligare att sparka boll och spruta med vattenslangen.
 
 
Vi planterade om alla penseer i krukor. Har inte hjärta och slänga dom när de fortfarande är såhär fina.
 
 
Jag plockar in mängder med mynta för att dricka med varmt vatten, citron och ingefära. För det är bra mot allt. 
 
 
Jag bakar det godaste jag vet, havreflan med ingefära och kolakakor. Önskar att det som gör ont i min hals just nu kan dra dit peppar växter. Suck!
 
 
Trädgården | Växthus, trädgård | |
Upp