Söndag i skogen


Söndagseftermiddag i skogen.

Vädret är verkligen varannan dag just nu. Igår satt vi ute på altanen i bara tröjan och drack kaffe. Idag drog vi på oss understället och regnkappan. 

I eftermiddags kände jag mig lite så där söndagstrött i kroppen och ville helst bara ligga i soffan. Men jag kokade kaffe och tog med mig Lee till en skog vi aldrig varit i innan. Att få andas frisk luft kanske är ännu viktigare nu än innan. Det är verkligen terapi att få komma ut till regntunga granar. Tystnaden. Fågelkvitter. 

Nu börjar våren komma och naturen börjar så sakta vakna till liv. Även om jag längtar tills marken är full av vitsippor kan jag inget annat än att tycka att det är ganska fin nu också.

Detta kan nog vara det bästa avslutet på denna veckan. Och med en sprucken läpp efter huvudkrock med mini hoppas jag att sova gott ändå.

Hoppas ni har haft en fin helg!

Vardag | |
Upp