en blommig fredag

Fredag och den här varit ledig. Vi startade dagen med att kolla på live-sändning med Kristin (krickelin) och Hanna Wendelbo. Så fina samtal och så inspirerande.

I år hade jag inte tänkt att odla några luktärt. Efter hade kollat genom trädgårdsbilder sedan förra sommaren ångrade jag mig kvickt och klickade jag hem 4 sorter härom dagen. Så nu står sorter som Earl Gray och America 1905 inne på toan för att gro.

Vi var bjudna på "kalas" då min syster fyller 40 år. Presenten till henne hittade jag på en mysig butik nere i stan. Perfekta gå-bort presenter med rapsolja och lakrits-mango-choklad. Jag fick smaka dessa utav ägarinnan och de var så goda. Måste nästan gå tillbaka någon dag och köpa till mig själv och även deras Kombucha som de hade.


Fredagsbuketten. Påskliljor och slån, så fint i hop.

Och med några kvistar av krikon så blev det en fin vårig bukett.

Trevlig fredag!
Kram




Trädgården | blommor, luktärt, odling, påskliljor, trädgård, växthus, vårblommor, vårbukett | |
#1 - - Hemma Hos Felicia:

ååh påskliljor!!

Upp