Maj jag vill göra slut

 
Maj, jag vill göra slut med dig. 10 grader och regnet stod som spö i backen. Kul!
 
 
En liten runda i trädgården blev det ändå. Mellan skurarna. Grönkålen fick jag av grannen härom dagen. Så fiffigt att kunna byta plantor över häcken.
 
 
Dahlian börjar knoppa. Måste verkligen ner i ny jord snart. Ska bli spännande och se hur det kommer att se ut när allt står i full blom. Längtar!
 
 
Klematisten jag fick i går. Jag bytte den mot en fotografering. Bra byte tycker jag då allt.
 
 
Mängder av solhatt och rosenskära. Nu vet jag inte riktigt vart jag ska sätta allt. Kanske ge iväg till någon vän, de som inte får plats då.
 
 
Rosenskäran toppades så att den förgrenar sig och blir buskigare och ge mer blommor.
 
 
Och sedan kommer regnet igen...
 
 
Så vi pausade inne med blåbärsbulle och tända ljus. Kändes nästan som en mörk tråkigt höstdag idag.
 
 
En dahliablomma fick följa med in och sätta lite färg på dagen iallafall.
 
 
Vi lyssnade på Petter´s låt "regnet". passande för dagen. 
 
Nu ska jag hoppa i mysisarna, krama familjen och äta pizza till kvällsmat. kram till dig!
Trädgården | Blommor, Dahlia, trädgården | |
#1 - - Sarah:

Sånt väder är aldrig kul :/

Upp