En morgonrunda i trädgården

 
Innan resten av familjen vaknade så smög jag ut med min första kopp kaffe. Kallt om tårna men ändå går jag barfota. Jag försökte mig på att fota mig genom dagen men det tog slut vid lunch då regnet stod som spö i backen och inget var lika roligt längre. Sista maj i morgon. Undra fall sommaren glömde oss i år... Suck!
 
 
Dahliorna börjar knoppa och jag längtar tills dom slår ut. Kommer knappt ihåg vilka sorter jag satte. Ska bli spännande och se vilka färger de är när de slår ut.
 
 
Och rosenskäran frodas som bara den. Här är blandning mellan två sorter som jag har blandat tillsammans.
 
 
Här har jag varit smart och behållt namnen så jag ska komma ihåg.
 
 
Åh vad jag älskar mitt nya "rum" i trädgården. I dag planterade jag en mynta också.  Visste ni att mynta ger en lugnade effekt på kroppen och är bra för matsmältningen. Ska nog börja min morgon med en varm kopp med vatten och mynt nu. Det ska jag fasiken göra.
 
 
Till lunch blev det grön ärtsoppa med myntadressing på. Smarrigt! Och här tog mitt fotande slut för ute kändes det som höst. Brr...
 
Trädgården | Dahlia, mynta, trädgården | |
Upp