Dagen - en måndag i början på juni

 
Vi är hemma idag. Lee och jag. Med röda prickar på hela kroppen och en hosta som håller en vaken hela natten lång så tar vi det rikigt soft här hemma.
 
 
Vi tog med oss det godaste som finns ut i växthuset för att fika på. Lee har en massa energi och leker med bilar, cyklar och hoppar på studsmattan. 
 
 
Ingen fara här alltså. Förutom att han ser ut som en prickig korv hela han.
 
 
Jag bläddar snabbt genom den där gamla tidningen som jag inte hunnit läsa ännu. Tiden springer iväg på annat. Nähä, inte hann jag idag heller för jag såg nämligen att...
 
 
Flädern har börjat blomma.
 
 
Vi klippte av sisådär tolv klasar och letade fram receptet i My Feldts bok. Receptet säger att man även ska ha svartavinbärsblad i men det har jag inga så jag slänger i några rabarber eller hallonblad istället. Vad tror ni om det?
 
 
Kanske gör jag en till sats med ingefära och mynta. Men den tror jag inte barnen gillar så den får nog vi vuxna ha för oss själva.
 
 
Sommarvärme idag och livet kändes så där härligt även om sömnkontot är i botten. Måste börja packa för en resa på onsdag också. Lite jobbigt att åka hemifrån nu när Lee är sjuk.
 
 
Första lunchen på vår plats. maj månad gav oss verkligen inte många chanser att njuta av trädgården men juni har än så länge visat sig från den ljusa sidan. Sommarens första månad.
 
 
Sådär ja, det blev bara fläder denna omgång. Nu ska den stå i kylen några dagar innan man kan få provsmaka.
 
Vardag | |
Upp