Växthuset

Idag när jag hade lämnat Lee på förskolan smet jag ut i växthuset en liten stund. Skäms nästan över hur lite tid jag har lagt där ute i år. I bland har det till och med gått två-tre dagar utan att jag har varit där ute. Men det är så mycket annat man ska hinna med. Så idag passade jag på att gå ut en sväng och städa undan och ta bort de döda bladen på tomaterna och gurkan.
Chilifrukterna står i ett hörn och bara skriker att plockas av. Så många chili denna plantan har gett i år. Jag har redan frysit in en stor påse med frukterna. Nu blir här nog iallafall två påsar till.
I år möglar mina tomater på ett sådant konstigt sätt och innan de ens har blivit mogna. Alla tomater som har kommit hitils har alla varit mögliga. Kanske därför jag har tappat suget att gå ut till växthuset för jag får ändå bara slänga det som har kommit. Blir så ledsen varje gång jag ser en tomat och tänker nu äntligen och så kollar jag på den och ser att hela botten är möglig. Är det någon mer än jag som har haft problem med sina tomater i år?
Fast idag var det lycka. Några riktiga tomater hade kommit och jag plockade dom även om de inte riktigt var färdiga. Men de får mogna till sig det sista i fruktskålen istället. 
Physalisarna håller på att bli färdiga och jag plockade in några till fika. Det är ju så gott att äta något man precis har plockat och som man har slitit för att kunna äta. Smakar mycket bättre på något vis.
Gurkor har vi fått mängder av i år. Vet inte hur många vi har plockat på de två plantor jag har. Vi har tillochmed gett bort några för att vi inte kunde äta upp alla själv. Men nu börjar den nog sjunga på sista versen då det känns som om jag klippte bort halva plantan i döda blad.
Men några till gurkor ska vi nog få njuta av innan kylan kommer.
Det blev en liten skål med lite smått och gott som kom med in från växthuset.
 
Nu ska jag sätta mig och jobba vidare på hemsidan och även ett lite bildspel till er från sommaren.
Ha en fin torsdag <3
 
 
Vardag | |
#1 - - Jenni Lenita:

Det där är sant, i alla fall för mig. Det smakar sååå otroligt mycket bättre när man lagt sin själ, svett och tid på att odla och sköta om. I år har jag känt lite likadant, jag har inte haft samma tid som förra året och det är så tråkigt för det är ju så förbannat roligt. En orsak också varför jag känner ångest att sommaren är redan förbi.. allt det där roliga hann jag knappt med 😒 Nåhja, nästa år ska jag försöka vara mer förberedd.

Ha en fin dag 💕

Svar: Samma här. Vet ju knappt om att det ens har varit sommar. Men jag tycker om höst och vinter så mycket att det gör inte att sommaren är förbi. Hoppas på fina dag nu istället. Ha en fin kväll 💕💕
Mia Ohlson

Upp