Mitt November

Sista november, imorgon börjar December... redan. Tiden går så sjukt fort att jag knappt hinner med att tänka. Men jag hälsar December välkommen med öppna armar. För det är ju julens månad och 2016 sista.
 
Men nu åter till november. Jag har nog fyra tillfällen i november som ligger mig extra varmt om hjärtat och som jag inte kommer att glömma. Så många foton jag har fotat i november har jag nog aldrig gjort förut och jag har utvecklats något så enormt. Jag kommer minnas november som morgonens och kvällens tid. Här har det blivit många tidiga mornar och sena kvällar. Men jag har blivit kär i årstiden också.
 
 
 
 
Den där lördagsmorgonen jag gick ut och upptäckte att hela världen var vit. Årets första frost och en magisk soluppgång kommer jag inte glömma i första taget. Detta var nog första gången då jag verkligen satt och väntade på att solen skulle gå upp. En morgon som både var varm och kall samtidigt. En morgon med magi.
 
 
 
Eller den där morgonen då jag begav mig ut i morgondimman medans älvorna dansade på sjön. Jag kan fortfarande höra hur de viskar. Tror nog det var första dagen då det var många minusgrader ute. Denna morgonen kommer jag alltid att ha inom mig och ta fram i dystra stunder.
 
 
 
Här trodde jag att jag hade gått ut för sent. Jag trodde jag hade missat hela soluppgången men när jag ser på bilderna så ser jag ju att jag var precis där jag skulle vara just då. Ännu en magisk november morgon.
 
 
 
 
 
 
Det var inte bara tidiga mornar november bjöd på. Även Supermåne och underbara stjärnklara nätter. Jag lyckades fånga min första vintergata och jag har nog varit ute varje stjärnklar kväll för att fota de små diamanterna i skyn. Jag ställde även klockan mitt i natten den där gången supermånen var för att fånga den på bild. Men det bästa minnet i från novembers alla månar är nog den med månuppgången över skogen. Då jag egentligen skulle fota solnedgången och sprang ner lite längre i dalen än var jag brukar. 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har spenderat mycket tid i skogen och solen har lyst med all sin kraft rätt in i själen hos mig. Min älskade skog. Längtar efter att få se dig i din vinter skrud. Jag har träffat på dessa sötingar på några utav mina morgonutflyckter och jag har gått stigar jag aldrig gått på innan.
 
Alla dagar har inte varit fina utan det har även funnits grå och dimmiga. Som denna dagen då dimman låg som spöklikt över byn.
 
Vi fick även tända det första ljuset av de fyra. Älskar denna tiden på året.
 
Ååå ålskade november. Det är med sorg som jag säger hej då, men nu är det dags för ett nytt kapitel och jag är redo att se vad December har att ge.
 
Vardag | november | |
#1 - - Josefin -My Happy Days-:

Så många underbara bilder! 😍👌🏻

Svar: Tusen tack <3
Mia Ohlson

Upp