Ögonblick från vår söndag

 
Denna helg har bjudit på det mesta. Förkyldning som har satt sig på mina stämband, lillebror som petade sitt finger i sitt öga och svullnade upp, städardag på förskolan, trädgårdspyssel och kustfolk. 
 
 
Hit åkte vi på söndagen. Till årets kreativa marknad - Kustfolk. Jag glömde helt bort att ta upp kameran där inne. Hanna Wendelbo var där och jag var nära på att köpa en planta. Men då jag knappt själv vet vart jag ska sätta all rosenskära som har kommit upp fick jag lägga band på mig.
 
 
Inne hos Clart Studio luktade vi på Lisa Burenius handcréme och blev helt förälskade. Så den och en ny gympabag fick följa med Nell hem. Väggivägg med Clart Studio ligger FGL-store. Jag hade beställt två nya ringar som jag skulle hämta upp. Så ett snabbt besök hos dom hann vi också med.
 
 
Verket hade dukat upp smarrig fika utanför och vi köpte oss varsin rabarbersaft. Smakade sommar.
 
 
Måste verkligen odla egna när vi får ordning på odlingslådorna vi ska ha på den nya uteplatsen. Älskar rabarber.
 
 
Bulle med rabarber och jordgubbskräm. Hur gott va inte denna då!?! Typ det godaste jag har fikat på.
 
 
Utanför stod Slöinge Kafferosteri och sålde Kombucha.
 
 
Tre olika för en hundring. Jag slog till direkt och köpte de tre olika smakerna med mig hem.
 
 
Ringarna jag hade beställd av FGL-store. Tycker det är så fint att ha många ringar på fingrarna men har inte riktigt hittat några som passar. Men FGL´s silver är ju så snygga att jag slog till på två när de reade ut dom förra helgen.
 
 
Denna kopp fick även följa med mig hem från Eklunds Keramik. Så dagens 3-kaffe bar jag med mig ut i växthuset.
 
 
Medans jag drack mitt kaffe bläddrade jag i My Feldt´s bok. Jag blir helt förtrollad i fotona, så sjukt fina!
 
 
Nu ska jag fortsätta bläddra i boken och på onsdag blir det nog blåbärssnurrorna.
 
 
 
 
Familj | Clart Studio, Kustfolk, Varberg, fgl store | |
Upp