En trip till Lilla Gröna i Tvååker

 
På väg till Tvåkker och en trädgårdstitt hos Viktoria på Lilla Gröna var jag tvungen att stanna för att fota de ljuvliga rapsfältet som lyser upp. 
 
 
Väl framme möttes vi av denna pampig entré.
 
 
Vi hade bokat in oss på en trädgårdkurs med Viktoria som berättade hur hon tänkte i de olika trädgårdsrummen med form och färg men även tips på saker man kunde tänka på till sin egna.
 
 
Vilken drömträdgård alltså. Med drömväxthuset.
 
 
Jag fann denna ljuvliga tulpan och gav en notering till mig själv att inte glömma putta ner de där lökarna till hösten så även jag får tulpaner i rabatten till nästa vår. Tusan också att jag inte riktigt kom ihåg vad denna hette. Fina ju!
 
 
Fick så galet mycket inspiration. 
 
 
En vägg med klematis. Så fint!
 
 
Överallt fanns små sittplatser, stilleben eller andra finheter som bara var tvugna att fotas. Älskar trädgårdar där man blir överraskad över vad som står i nästa "rum".
 
 
Efter rundvandringen bjöds det på fika och självklart föll mitt val på en kardemummabulle.
 
 
Efter fikan tog vi ett varv till och allt fint skulle dokumenteras.
 
 
Lyktan köpte jag i butiken och den hänger så fint i mitt blommande äppelträd nu. Ångra mig nästan nu att jag inte köpte en till.
 
 
Tack Viktoria för att du öppnar upp och ger den inspiration som du gör. 
Inspiration | |
#1 - - Anonym:

Vilka ljuvliga bilder, och visst är rapsfälten underbara.

Svar: tack ♡ älskar rapsfält, bara lite tråkigt att de blommar över så fort.
Mia Ohlson

Upp