Trädgårdslivet

 
Vårt nya "rum" i trädgården är nästan helt klart och vi blev super nöjda över resultatet. Har redan blivit min favoritplats.
 
 
Här växer det dahlia, rosenskära och broksalvia. Kommer bli som en liten godispåse när sommaren är här och allt står i full blom. Lite belysning ska bara tillsättas och ett fågelbad.
 
 
Vi grävde bort all gräs, rullade ut markduken och sedan placerade jag fyra odlingsbäddarna där jag ville ha dom. Jag fyllde med U-jord och kogädsel och planterade sedan dahliorna och rosenskäran direkt i. Vi fick levererat en säck med små gatsten och två stora säckar med singel som vi skyfflade ut kring lådorna.
 
 
Lee var med och fixade i trädgården och hjälpte till med vattningen. Det är mysiga stunder när han vill vara med.
 
Nu ska vi försöka fundera ut vad vi ska äta i kväll och sedan ska jag lägga mig med min bok en stund innan sängdax. Fin morsdag tycker jag allt.
 
Trädgården | |
Upp