Från min helg

 
Sista dagen på påskhelgen och den har varit fin.
 
 
Vi målade äggen till frukosten i fredags och hade äggskattjakt i trädgården. Tänka sig, påskharen hade varit där och lagt ett ägg till lillebror. Vi åt gott och njöt av ledig tid. 
 
 
Jobblördag och påskafton. Jag tog svängen förbi det stället som säljer ekologiska odlade grönsaker på torget. Egengjord kombucha i smakerna mango/ingefära och rödbeta/svartavinbär. Mums! De hade även egentappad björksav och jag ångrade mig så att jag inte köpte mig en flaska.
 
 
En morgon i växthuset, kan vara den bästa starten på dagen tror jag allt. Hela påsken har vädret varit soligt och varmt så mina rosenskära och luktärt fick komma ut till växthuset.
 
 
Påskhelgen avslutades på bästa sätt, en fika på Strömma Farmlodge med familjen. Så fin dag och jag fotade en massa men mer om detta någon annan dag.
 
Hej då helgen du har varit fin men nu längtar jag efter vardagen....
 
Familj | Strömma Farmlodge, påsk, vår, ägg | |
Upp