En september morgon

 
September kom med dimmiga mornar och ett helt underbart ljus.
 
 
I flera dagar har jag försökt att gå upp tidigt men inte lyckats. Behövde väl den sömnen antar jag. Men i dag hade jag på känn att det skulle bara en extra fin morgon. Så strax innan sex slog jag upp min två blå, kokade mig en kopp kaffe och väntade. Väntade på att mini skulle vakna så vi kunde åka ut i skogen.
 
 
Strax efter halv sju vaknade honom. Jag trodde nästan att det var för sent och mini ville inte rikigt åka bilen så tidigt på morgonen, så jag fick muta honom både med smörgås och torkade äppelbitar. 
 
 
Hästar i septemberljuset, magiskt! 
 
 
Ni ser ju, jag är så glad över att vi tog oss ut och jag hade så svårt att välja vilka bilder jag skulle visa er. För jag hade så många som var så magiska.
 
 
Väl uppe på kröner sken solens strålar mjukt genom dimman. Detta är naturens egna magi. 
 
 
Och spindelnäten, jösses så många spindelnät som syns så fort dimman ligger lågt. Tittar man riktigt noga kan man verkligen se vilket mästerverk dom är. Men även om jag är super rädd för spindlar tycker jag ändå deras nät är fina. När dom ser ut såhär.
 
 
Har jag sagt att jag älskar september ljuset?!
 
 
Klockan hann bli halv nio innan vi vände hemåt. Glada, hungriga och med dyngblöta strumpor och stövlar då mini gick lite för väl lång ut i sjön.
 
Vardag | Dimma, Magisk, Morgon, höst, ljus, magi, september, soluppgång | |
#1 - - Ida Jansson:

Verkligen heeelt magiska foton!!!

Svar: Tack ska du ha <3 Det var verkligen en magisk morgon!
Mia Ohlson

#2 - - angeliqe.blogg.se:

Som sagt. September alltså, magi! Jag älskar dessa bilder.

Svar: Tack fina du <3
Mia Ohlson

#3 - - Jenni:

Men åh vilka fantastiska bilder 😍 Man blir ju helt kär!

Upp