Höstfärger

 
Mitten av oktober och höstens färger är ljuvliga. Söndag och vi går med regntunga moln ovanför, men i skogen skyddar träden oss med den värsta skuren.
Snart bara 2 månader kvar till jul, och jag längtar. Ja, gud va jag längtar. Efter snö, efter ljusen i fönsterna och efter glöggen. Snart är vi inne i den månad då träden har tappat alla sin löv. November är inte min bästa månaden, tycker mer att den är ganska tråkig och färglös. Men jag ska försöka se det fina i allt, även om det är svårt just i november.
 
Natur | autumn, höst, nypon, oktober, rose hip, söndag | |
#1 - - Vanja:

Älskar advent och allt ljus. Har nog aldrig sett så mycke ljus som i advent. Älskar också julen och tindrande barnaögon. Jag blir nog aldrig vuxen.

Svar: Inte jag heller. Just nu är det för barnen man gör allt. Hade det inte varit för dom hade jag struntat i själva aftonen och bara njutit av tiden innan.
Mia Ohlson

Upp