Att vakna med skogen

 
Det fanns nog inget mer jag behövde i dag än att just få komma ut i skogen. Vädret har varit så växlande det sista. Ena stunden snöar det, sedan blir det plus grader och regn för att en sekund senare vara tok grått. Så redan i går kväll bestämde jag mig för att i dag skulle jag ut, oavsett väder. 
 
 
Jag ska inte klaga men jag har fått en unge som verkligen tycker om att sova. Dessa dagar vi har varit ledigt har han lätt sovit till 8 men just denna morgonen vaknade han 5 och skulle inte somna om igen. Så efter alla morgonbestyr begav vi oss utåt. Först hade jag inte tänkt att ta med kameran för planen var inte att gå upp i skogen. Men i sista sekund sprang jag in igen och hämtade den. Det var nog meningen.
 
 
Jag hade tänkt först att gå min vanliga runda runt sjön. Men när jag passerade ingången till min älsklingsskog så var det som om något viskade på mig. Jag tror det var ljuset som ville visa sig. Så med bestämda steg gick jag upp för backen och in i skogen. Ibland dras jag automatiskt in i just denna skog. Den har något som inte någon annan skog här omkring har, men jag kan bara inte säga vad. Lee hade somnat för länge sedan i bärstolen så jag kunde gå hur länge som helst i solens första strålar och känna hur energin i mig ökade. Jag får alltid dåligt med energi när solen inte visar sig på några dagar. Så det var så skönt att få känna hur det fylldes på inom mig.
 
 
Jag tog inte med mig varken stativet eller fjärrutlösaren. Så jag fick balansera upp kameran på grenar, stubbar och russinpaket och köra med självutlösan. Men det gick ju bra det också till slut.
 
 
Nu har jag energi att fortsätta slutet av denna veckan med jobb och aktiviteter. Först ut är terminstarten på thaiboxningen i kväll.
 
Hoppas ni alla får en fortsatt fin dag.
kram <3
 
Vardag | Morgon, skogen, solstrålar | |
Upp