Ren magi

Äntligen kom den där morgonen med frost, dimma och sol... åh vad jag har längtat efter detta. Det var nära att jag missade den. Ibland ska man även ha lite tur när det gäller att pricka in dom där guldkornen till magiska morgnar.
 
Vi hade precis dukat fram frukosten på bordet som jag tittade ut genom fönstret och fick se att det var dimma nere i dalen. Stod länge och trampade på samma ställe och ville verkligen ut. Var det verkligen så fint ute som jag trodde? Den senaste tiden har ju varit så himla grått så att det är en morgon med dimma och sol gjorde mig nästan helt galen. Till slut kunde jag inte vänta längre, utan gav Lee och Andreas varsin puss. Sa "ät ni, jag kommer strax". Slängde kameran över axlen och gav mig ut. 
 
 
När jag kom ut i bilen så var hela framrutan täckt av ett sådant fint frostlager att jag var tvungen att ta en bild på det. Så himla fint mönster.
 
 
När jag kom runt hörnet så såg jag att denna morgonen skulle bli något som jag kallar "rent magisk". Solen lyste med sina strålar genom träden och ner över dimman som låg tätt på åkern. Solstrålarna spred sig på ett sådant fint sätt att jag nästan började gråta. Allt var så himla vackert. Jag älskar att bo såhär och ha detta runt hörnet. 
 
 
Jag körde en litet sväng och man såg precis vart det var solen lyste. För där var inte marken vit längre utan blöt och det nästan rök ifrån den från all den värme som solen gav.
 
 
Jag körde ner i dalen för att se hur där såg ut i morgonljuset. Aldrig varit på den sidan samhällen förut och fotat på morgonen så idag tänkte jag att göra en chansning. Visste ju redan att bilderna innan fanns i kameran så jag skulle inte komma hem tomhänt om det inte skulle bli något. Men kolla, en liten fin dimma och solen som steg allt högre och högre. Detta är det jag lever för, det är här jag får min energi i från (självklart min familj också). Att få vara ute under tidiga morgontimman och uppleva detta magiska. Naturen är helt fantastisk och jag är så glad att jag har hittat mitt intresse med att få fånga det på bild.
 
När klockan visade att jag varit ute en timma var jag så otroligt kaffe sugen och hungrig så jag var tvungen att köra hemåt. Men efter frukosten gick vi ut en vända i skogen och där var det så otroligt fint men ljuset från solen som silades genom träden. Men dessa bilderna kommer i morgon.
 
Vardag | |
Upp