Höst Kaffe Sjön - inget mer behövs

 
Vi tog en termos med kaffe och två clementiner och gick ner mot sjön. Solen lyste och det var en sådan härlig höstdag.
En rovfågel cirkulerade länge ovanför våra huvuden innan den vek av in mot skogen.
 
 
Dock hade jag tagit fel termos så kaffet hade redan kallnat innan jag hällde upp det. Men så kaffesugen jag var så drack jag det kallt.
 
 
Undra hur många clementiner man får i sig innan jul, det är ju så gott.
 
 
Vi samlde ihop några kottar...
 
 
Som vi sedan slängde ner i sjön.
Tänk vad mycket som finns i naturen som barn älskar att leka med. Och det kostar ingenting.
 
 
"Sitta här" sa han, snabb med kameran för två röda sprang han där ifrån igen.
Här går det undan och man får vara snabb för att hinna.
 
 
Är kär i min tröja från fjällräven. Som jag har trånat efter en så länge och nu äntligen hade jag råd, lycka!
 
Sedan gick vi hem, småkalla om fingrarna och rosiga kinder. Och lite lyckligare i hjärtat.
 
(Glöm inte hjärtat här nedan om ni gillar)
 
Vardag | höst, kaffe, rovfågel, sjö | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Åh, vad mysigt det ser ut!

Svar: En helt underbar dag var det 😀
Mia Ohlson

Upp