Om julgranen och dagen

 
 
I tisdags kläddes julgranen på mitt jobb. Jag verkligen älskar när den står där i lobbyn på de mörka decembermornarna och hälsar en välkommen. Känns så varmt.
 
 
Varje dag hittar man ny favioriter i alla de fina grankulor som hänger. I år blir dett nog min favorit, den gyllene klackskon.
 
 
Eller denna..
 
 
Åh denna gyllene hästen är ju också fin. Som ni märker finns det små guldkorn överallt. Jag tror nog allt att jag ska börja om på min gran här hemma och köpa en "kula" för vardera år och verkligen då köpa en sådan jag tycker om. Tänk vilka minnen man kommer att få. Japp då var det bestämt att så får det bli.
 
 
Denna dag var vädret så otroligt fint här på västkusten. Vindstilla, sol och frost. Så på min lunchrast gick jag ner till hamnen och kallbadhuset för att gå en runda. Men jag kom inte längre för där var så mycket att fota.
 
 
Älskade Varberg, finns nog ingen annan plats jag vill bo på just nu. 
 
 
Efter flera dagars minusgrader så höll isen på att lägga sig. 
 
 
Och ankorna låg längst strandkanten vid barnens badstrand. Nästa gång ska jag ta med mig en brödbit för att mata dom. 
 
 
Frostigt och vackert. 
 
 
I varje fönster står det coola och gulliga isbjörnar. I resturangens är det en isbjörnsfamilj med en jordglob hängandes över. Hoppas folk får sig en liten tankeställare av detta och jag tyckte det var så fint budskap. Hej då jobbet vi syns snart igen.
 
 
Och innan mörkret kom var han ute och sprang på gräsmattan utan overallen i 4 minus. Denna unge, alltså. Men söt ändå <3
 
Nu måste jag skynda mig att duka fram frukost innan vi ska ge oss ut i regnvädret som är här idag för lämning på föris och jobba.
 
Inspiration | Varbergs Stadshotell & Asia Spa, frost, hamnen, julgran, kallbadhuset, västkusten | |
#1 - - Emma thun:

Wow! Pampig gran!

Svar: Visst är den, den är så himla fin 🎄
Mia Ohlson

Upp