I helgen har jag...

 
- Varit i tallskogen och kört på de vägar jag så ofta kör på. 
 
 
- Byggt massor med lego. Och myst. Och pussat. Gett varandra varma kramar.
 
 
- Plockar in kottar för att ha till julpynt. Åh vad jag längtar. Längtar till den första snön. Den första riktiga frosten och tills man får tända det första ljuset. Jag längtar nästan så jag spricker.
 
 
- Skiftningarna. Snart är hösten över, även om jag älskar vintern hur mycket som helst är jag inte redo att ta farväl av hösten, ännu.
 
 
- Vi går förbi det övergivna huset och jag kan inte förstå varför ingen bor i det. Det är ju så fint.
 
 
- Tänt ett ljus för Dante. Även om jag inte kände denna lilla pojk så känns det så nära. Några mil bort försvinner en pojke i tre dygn och jag har gråtit. Jag drar mina egna närmare och kramar dom extra hårt innan vi somnar.
 
 
- Firat pappan i huset på farsdag, med grötfrukost och kokt ägg.
 
Vardag | |
Upp