Rackans ljuvlig dag

Jag tänkte att jag skulle bjussa på bilder från min och Lees rackans ljuvliga dag idag.
Vi tog en lång sovmorgon och gick inte upp ur sängen innan halv 10 för att ta med frukosten ut på altanen och sitta i de 20 graderna som termometen visade.
 
Lee tyckte det var en finfin ide att lägga sig rätt ner på altangolvet, istället för att gå in till soffan, för att kolla på sin platta. Under tiden fixade jag med andra tråkiga saker.. ni vet typ diskberget som blir.
 
Jag tyckte inte det såg riktigt skönt ut för honom att ligga på det hårda trägolvet så jag drog fram ett täcke så att han skulle få det lite mysigare. Ser väldigt skönt ut och det tror jag det var också. 
 
Sedan åkte vi hem till min syrran och där bjöds det på smarrig lunch och trädgårdshäng.
 
Ni kan bara se hur lycklig Lee är att få spendera tid med sin "Boster" som han kallar henne.
 
Att umgås med Lee nu förtiden är helt underbart. Han är en lurig liten grabb med två rävar bakom varje öra. Man kan prata med honom och han förstår vad man säger, och även ibland får man ett svar tillbaka. Visserligen är det flesta svaren nu ett "nej", oavsett vad man frågar. Denna härliga 2-års ålder. 
 
När vi kom hem så visade värmen 30 grader så jag gick och la mig i skuggan under äppelträdet och lyssnade på medans bina och humlorna surrade i blommorna och Lee körde fram och tillbaka med sin Bobbycar. Om jag hade kunnat stoppa tiden hade detta varit ett ögonblick jag inte vill skulle försvinna.
 
El mamo och el mini.
 
När pappan i huset kom hem packade vi badkläderna och gick ner till sjön. Och se, Lee hade sina solglajjor på sig under hela tiden. Dom som har åkt av varje gång jag har testat att sätta på dom, men idag så. Det var nog bara för att jag sprang runt med mobilen, fotade och kallade honom stencool. 
 
När vi kom ner till sjön var vi inte speciellt badsugna längre för vi fick höra att det typ var 14 grader i vattnet. Så vi snickesnackade med faster Angelica och sedan gick vi hemåt, käkade kvällis och sprang helt näck i trädgården, ja Lee då vi andra hade kläder på oss.
 
En helt rackans ljuvlig ledig dag helt enkelt.
 
 
Vardag | |
Upp