På Hôtel Eggers i Göteborg

Igår var jag på jobbmöte på Hôtel Eggers i Göteborg. Eggers är ett utav de tre hotellen som ingår i den lilla hotellfamiljen som jag jobbar för.
 
Hotell är ett utav de äldsta i Sverige och bjuder på en sådan vacker miljö att man nästan blir mållös så fort man tar steget in genom dörrarna. Kolla bara tapphuset...
 
Eftersom jag aldrig varit på Eggers innan, eller okej där ljög jag... (Jag var här för 12 år sedan med två vänner och firade min 20 års dag), så på lunchen passade jag på att se några utav rummen.
 
Här ligger en utav nycklarna till rummet. Det har sin lilla charm att de fortfarande jobbar med nyckel istället för ett plastkort som det oftas är nu förtiden. 
 
Rum 133 kallas "Håkan Hellström-rummet" då det var i detta rum som Håkan spelade in sin musikvideo till "Känn ingen sorg för mig Göteborg"
 
Detta rum blev min favorit direkt. Hit måste jag nog ta med mig mannen och checka in för en natt... eller kanske två. Älskar himmelsängen!
 
 Tack Eggers för denna gång och vi syns snart igen.
 
| Göteborgƿ, Hôtel Eggers, hotell, hotell i Göteborg | |
#1 - - Janina:

Hej! Så vackra bilder!
Vi vill gärna dela detta blogginlägg på vår Facebooksida, är det ok för dig?
Ha en fin dag! Hälsningar Janina Hôtel Eggers

Svar: Tusen tack! Självklart får ni det 😃
Mia Ohlson

Upp