Doft av hundkex och rallarros

Ledig fredag och då passade jag och Lee på att ta med oss kameran och fruktfikan ut i växthuset. Även min doftpelagon fick flytta ut. Den kommer att trivas där i sommar tänker jag.
 

Vi plockade de riktigt röda smultronen och trädde på strå. Lee tyckte att alla gick att äta, både dom röda och vita. Årets första jordgubbe hittade vi också bland alla smultron. Äntligen låter sniglarna dom vara, det har vi vår robotklippare att tacka för. Och smultronen de är vilda, de växer som ogräs hemma hos oss.
 
När vi märkte den stora äckliga spindel som satt i växthuset tog vi med melonen ut under körsbärsträdet istället. Han fick hålla i avtryckaren och jag tror det blev så där 100 bilder under den tiden, men så roligt han tycker det är. Och hans hår, det börjar bli så långt nu. Undra när vi sätter saxen i för första gången....
 
NU börjar rallarrosorna utanför blomma. Jag har hört att man kan göra saft på dom. Någon som har testat? Jag missade ju helt när flädern blommade... och rapsfälten. I år är jag inte med alls. Men det blir bra ändå, tror jag allt.
 
Men äpplerna ska vi inte missa. Vi har både sommar och höstäpplen i vår trädgård. I år lovade vi båda att vi ska plocka och torka, mosa, göra juice, göra paj och äta. Så mycket som det bara går.
 
Jag plockar hundtex och fallfrukt. I år hoppas jag på mycket bigaråer, om bara den där jäkla skatan kan låta dom vara....
 
Vardag | Livet på landet, Växthuså | |
Upp