Mina mål 2017 - Så gick det

Inför förra nyår satte jag mig ner och skrev upp tio punkter som skulle bli mina mål för 2017. Nu har ett år gått och jag tänkte att jag skulke kolla tillbaka på målen och se vilka jag faktiskt genomförde.
 
 
 Punkter som är avklarade: 
 
> Vara bättre på att ta vardagsbilder
I början av året startade jag med att lägga upp varje söndag ett inlägg med vardagsbilder från veckan. Men efter några veckor tyckte jag det blev för tråkigt då jag var mammaledig och de flesta bilderna jag tog var på Lee. Men nu ser livet annorlunda ut så kanske ska ta upp det där igen, det hade ju varit skoj.
 
> Köpa ny kamerautrustning
Ohja, både en liten smidig Olympus OM-D E-M5 Mark II och en stor Canon EOS 5D Mark III blev mina under 2017. Nu sucktar jag efter ett nytt objektiv till dom båda. *Blink Blink* fyller år snart.
 
> Ta mig utanför min bekäma zon
 Hela sommaren kollade jag väderappen för kommande dagar för att se om det var värt att gå upp vid fyra och åka och fånga soluppgången. Vissa kvällar åkte jag till havet och såg när solen gick ner bakom horrisonten. Jag åkte även ut och fotade fullmånens uppgång en kväll. Så ja, jag tog mig verkligen utanför bekämlighet zomen och vilka ögonblick jag fick uppleva.
 
 
Punkter som är påbörjade:
 
> Satsa mer på blogg och instagram
Just nu har jag haft ett litet breakdown både på bloggen och instagram. Varken orken, tiden eller ljuset har varit med mig det sista. Men nu tar vi nya tag och denna punkt kommer att vara med under 2018 mål också. 
 
> Vara mer ute i naturen
Mer och mer försöker jag att spendera min lediga tid utomhus. Under året har jag köpt utrustning för att göra det lättare för mig. T.ex. en bärstol till Lee så man slipper köra vagnen och nu det senaste köpet, ett tält.
 
> Ta hand om min hy bättre
Nja, vissa stunder är jag super noga med allt medans vissa perioder orkar jag ens inte tvätta bort smiket på kvällen. Skärpning Mia, nya tag gäller NU!
 
  
Punkter som inte blev av:
 
> Bli kvitt min mörkrädsla
Nopp, den finns fortfarande kvar.
 
> Fota ett norrsken
Inte detta året heller. Jag håller kolla varje dag både på Facebookgruppen samt en app jag har. Men nu det sista har det inte varit alls i närheten här.
 
> Sova under en stjärnhimmel
Inte detta heller. Men nu när jag har ett tält så kan det faktiskt komma ske under 2018. Who knows...
 
> Inreda mitt hem med fotoprints
Inte ett enda fotoprins har jag köpte. Och inte framkallat några egna heller. Men just nu håller vi på göra om både i vardagsrummet och hallen. Så när detta är färdigt kommer jag se vad vi behöver och framkalla några utav mina egna.
 
Överlag är jag nöjd med att några punkter ändå blev avprickade. Mest nöjd är jag ändå över mina två kameror. 
Nu ska jag sätta mig ner och stappla upp de 10 punkter jag vill ha med mig under 2018.
 
Vardag | Mål 2017Ƀ, mål | |
Upp