3 dygn i Spanien

I slutet av Januari flög jag med Andreas, Andreas syster Angelica, hennes man Tony och deras son Thor till Spanien. Var var nämligen bjuda på 50 års fest för Andreas svåger, vilket han tyckte det var trevligare att ta festen i Spanien då uteserveringarna här i Sverige inte var uppe just nu. Även om vi inte var där mer än tre dygn så var det helt underbart med att få en liten mini-semester i tråkiga januari-bus-vädret. Staden vi bodde i hette Torrevieja och var en liten mysig ställe med många svenska som hade köpt lägenheter.  
Flamingos :)
Det var så mycket palmer över allt. Palmer är för mig så mycket utlandet.
När vi hade landat hämtade Andreas syster Carola upp och och körde oss hem till henne, där vi satt i solskenet och drack varsin (eller två) glas sangria och såg hur solen gick ner bakom husknopparna. Inte så ofta man kan sitta på en balkong i bara tröja en eftermiddag i januari och sola. Men detta var den enda dagen då det var någorlunda varmt. De andra två dagarna var svin kalla att vi fick gå med dubbla byxor och jacka, endast 12 grader under fredagen var det. 
Första morgonen åt vi frukost på ett utav hotellen som de andra gästerna till festen bodde på. Där var det sådan fin utsikt och en pool. Tyvärr så var det väldigt disigt och tråktigt väder så det var inte någon bra utsikt just denna dagen men från restaurangen såg man rätt ut i havet och jag kan tänka mig att där är helt magsikt att sitta en morgon, äta sin frukost och se solen gå upp.
Finaste Angelica med sin Thor
Visst ser vattnet inbjudande ut, det tyckte jag också så jag stoppade i handen och jag kan säga att det var inte så skönt som det ser ut på bilden. Svinkallt...
 
| spanien, spanien torrevieja | |
Upp