Sista dagarna på semestern

Söndag och jag sitter och lyssnar på höstvindara utanför. Koftorna har åkt fram från garderoben och det varma kaffet smakar bättre än det någonsin har gjort. Sista semesterdagen och jag tänker att jag ska ta mig en tur i skogen. För att fira lite, att hösten är på ingång.
 
 
I går åkte målarfärgen fram och det första lagret i vardagsrummet är gjort.
 
 
Men med paus för detta. Kolla på när åskan drar fram över himlen och räknar alla blixtar vi ser.
 
 
Vi gick en runda till fåren för att ge all den fallfrukt som har trillar ner i vindarna och passade även på att säga hej till kossorna.
 
 
Älskade tallar, tror nog att det är det finaste utav dom alla. Dom och björkarna.
 
 
Jag letar mönster och form vart jag en går och sten är ju så himla fint.
 
 
Är det hösten som börjar komma tro eller är det torkan som har gjort löven alldeles bruna. 
 
 
Så glad jag blev när jag hittade denna blommande ljung. De flesta ställerna är de helt utbrända på, det är mycket som är det i år.
 
 
Påvägen hemåt stannade jag och fotade kossorna under den mörka himlen. Sedan kom regnet och åskan.
  
Natur, Vardag | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Vilka otroliga bilder!

Svar: Tusen Tack ☺☺
Mia Ohlson

Upp