Höstlistan

Nu när hösten börjar göra entré tänkte jag skriva en höstlista som jag hittade hos Nevnarien. Jag tyckte det var perfekt att skriva denna idag då regnet öser ner och jag har inte hunnit vara ute och fotat nya bilder på flera dagar. Let´s go!
Vad är det bästa med hösten?
Ååå det är så mycket som är bra med hösten, men framförallt de fina färgerna i naturen. Att man får stanna inne under täcket med en bok. Få ta fram raggsockarna, elda i kaminen och surpla på en kopp kaffe eller the. Att få tända värmeljus och att stjärnhimlen visar sig på kvällar och nätter.
 
Vad har du för höstplaner?
Ute och fota massor!! I år ska jag verkligen dokumenterar dag för dag hur naturen ändrar sig. Kanske hitta på något nytt, kanske hitta ett ställe där man kan fota årsbilder, i olika väder eller olika tider på dygnet.
Och komma igång på riktigt med mitt företag. Vill så gärna satsa på detta nu.
 
Vad kommer du fota i höst?
Mycket natur. Mycket stjärnhimmel och måne. Gulnande löv. Sedan vill jag utmana mig själv med att fota i dåligt väder och i regn. Jag är verkligen en sådan som inte tar ut kameran när det regnar. Men i höst tänker jag göra detta. Man dör inte av regn!
 
Vad kommer du dricka?
Mycket kaffe och the. En och annan grön smoothie kommer också att glida ner.
Vad har du på dig på hösten?
Jag verkligen älskar min höstgarderob där mina raggsockar och stickade koftor ligger mig varmt om hjärtat. Och sedan är det långkallisarna som åker på så fort minusgraderna visar sig. 
 
Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?
Vid denna tidpunkten förra året hade jag en liten bebis som idag inte är så liten längre. Jag var ute väldigt mycket men det känns ändå som om jag missade allt. Så i år ska jag vara mer förberedd på att hösten är här och kameran ska vara med överallt.
Vad händer i ditt liv just nu?
Just nu har precis min föräldrarledighet tagit slut så jag försöker att komma in i jobbet igen. En vecka har gått och det känns bra. 
 
Vad tittar du på?
Jag tittar på alla fina norrskensbilder på insta och drömmer mig bort till norr. Jag tittar på Jonna Jinton och Nevnarien´s youtube kanaler och tänker att en dag kanske man skulle testa på det där med att filma. 
Vad lyssnar du på?
Just nu blir det mycket Astrid Lindgren och Disney låtar, men hejjj det är ju bra! Får jag själv välja blir det gärna Kent med deras låt Egoist eller Skraeckoedlan med Cactus.
 
Mina tre bästa hösttips till mig själv:
- Ta vara på dagarna med sol. Ut och fota. Du kommer att ångra dig annars.
- Mys i massor. Tänd en massa ljus. Läs en bra bok. Slappna av
- Våga göra saker som du annars inte skulle vågat. T.ex. ut i mörkret.
Vardag | höst, lista | |
Upp