Humlan

Canon EOS 5D Mark III / Sigma 24mm f1,4 DG
 
Igår kväll stod jag nog ute en halv timma för att få fotat humlorna som surrar i vårt äppleträd. Men dom där små rackarna är ju lite luriga. De höll sig i de grenar som var högst upp hela tiden. Jag såg typ inte någon men jag hörde dom. Jag stod med kameran riktad mot en blomma hela tiden, för de är ju så snabba också. Så när jag äntligen fick syn på en så flög den ju iväg innan jag ens sätta fokus på den. Men efter en halv timma så hade jag fått två helt ok bilder, så jag var nöjd. Lite svårt att ta dessa bilder utan macro-objektiv så i dag råkade jag visst beställa ett.. ooopppsss ;))
 
När jag loggade in idag på blogg.se så såg jag att mitt inlägg med gravidbilder på Helena & Kofe låg på första sidan. Så himla roligt :) Andra gången den senaste veckan mina inlägg kommer upp där och jag blir så himla glad varje gång. Tusen tack <3
 
Natur, Vardag | |
Upp