Tatuering av ögonbryn

Hello alla fina! I går gjorde jag något som är heellltt crazy bananas. Jag var nämligen och tatuerade mina ögonbryn. Jag har länge svurit åt de där små strecken som var helt sönder plockade sedan tonåren och som vägrade växa ut igen. Var så jäklans trött på att behöva måla dom det första jag gjorde på morgonen och avundades alla de som hade stora och fina ögonbryn. Helt plötsligt från ingestans fick jag se reklam från en salong här i varberg som precis hade börjat med att göra 3D tatuering av bryn och snabbare än snabbast bokade jag en tid.
Här är en före bild. Ser ni hur små mina små stackars bryn är. Har verkligen försökt i så många år att få dom att växa ut men de vill inte. Så ett tips till er alla BÖRJA INTE PLOCKA ERA BRYN!
När väl tiden kom för att lägga mig där på britsen och verkligen tatuera mig i ansiktet så pirrade det rätt så ordentligt i magen. Men jag var även lugn och litade helt på att hon visste vad hon gjorde. Salongen jag tatuerade brynen på heter Salong Annie och drivs av en sjukt duktig tjej. Helt ny men ack så grym. Nu ska ni få se hur allt gick till.
Först blev jag så här snygg. Hon mätte och ritade. Mätte och ritade. För att verkligen få brynen till att passa min form och mina önskningar. Och som ni ser så är det ganska mycket här som saknas för att få de optimala ögonbrynen. Sedan märkte vi också att det högra (vänstra i bilden) var väldgt mycket längre ner så det ögonbrynen fick lite mer tatureing än det andra.
När mallen var uppritad fick jag lägga mig ner och hon tatuerade in konturerna utan bedövning. Detta kändes en aning men det gick över så fort man fick bedövningen på. Här ovan ligger jag med bedövningen som skulle verka i 10 min. Sedan satte hon i gång och fyllde i brynen, och då kändes det nada.
När man tatuerar ögonbrynen använder dom sig inte utav en maskin utan detta görs med en skrapa eller skapell av något slag som gör små snitt i huden som de sedan gnider in färgen i. Resultatet blir då som små streck som ser precis ut som hårstrån.
Här har jag precis TATUERAT MINA ÖGONBRYN!! Det är så himla coolt att jag verkligen vågade och är så nöjd med resultatet.
Första gången man gör brynen så dundrar de inte på med så mycket färg utan man får komma tillbaka på ett efterbesök efter ca. 4 veckor för att fylla i och korrigera om något inte känns riktigt bra. Tatueringen håller i 1-4 år och det känns också bra att veta om man inte skulle vara super nöjd så försvinner det av sig själv. Men det jag känner är att jag nu har en mall att noppa efter och även måla efter om man nu vill fräsa till brynen ytligare.
Hur ser då brynen ut så här dagen efter..
Tada.. är så sjukt nöjd! Dock är dom lite glansiga här då man ska tvätta och smörja in dom med salva var 3:e timme de första 7 dagarna. Men jag tänkte att jag nu ska ta kort dessa 7 dagar så ni får se och även se hur de till slut ser ut. Idag är det fortfarande lite svullet och rött.
Före...
Efter...
Grymt va?
 
Vardag | 3D tatuering, tatuering av ögonbryn, ögonbryn | |
Upp