Födelsedagsfrukost

Hipp hipp hurra för i dag är det min födelsedag! Tjoho, idag blir jag 31 år. Shit vad tiden går ruskigt fort. Tyckte inte det var länge sedan jag var 25. Men åt andra sida så tror jag ju själv att jag fortfarande är i den ålder, haha. Att fylla år har alltid, enda sedan jag var liten, inneburit frukost på sängen. Familjen kom alltid in och sjöng för en på morgonen och lämnade en bricka med en macka, varm choklad och ett paket. Frukosten fick jag äta upp i sängen innan det var dags att gå upp till skolan. Nu försöker jag efterlikna denna underbara känslan varje födelsedag. Det enda som är ändrat är att man nu får lyxa till frukosten själv. Men i sängen ska den ätas ändå. Så i morse var inget undantag. Så fort fisen hade somnat hoppades jag tillbaka i sängen med denna ljuvliga frukost. Så vad var på min frukostbricka då som gjorde den sådär extra födelsedag smarrig?
Jag hade mixat i hop en Acai bowl och toppat den med chiafrön, passonfrukt, gojibär och cacaonibs. Smarrigt!
En macka med avokado, tomat, gurka, rödlök och två ljus. OBS! Viktigt det där med ljusen på ens födelsedag. Till detta hade jag även en bit granatäpple för att balansera upp det färgglada. Älskar när frukosten har mycket färg i sig.
Och till denna ljuvliga frukostbricka kom även en kopp kaffe och en färskpressad jos av apelsin, morot och ingefära. Vardagslyx i kubik säger jag bara.
 
Vardag | frukostinspo, födelsedag | |
#1 - - Caroline:

Grattis på födelsedagen! :)
Hoppas att du har en underbar dag.
Det såg jättegott ut din frukost.

Svar: Ååå tack så mycket :) Frukosten var sådär super lyxig som den ska vara en sådan dag!
Mia Ohlson

#2 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

grattis i efterskott

Svar: Tack 💕
Mia Ohlson

Upp