Vinbärssaft

När jag var ute och gick i skogen i förmiddags så såg jag att lingonen håller på att bli mogna. Jag kom på att jag nog aldrig har smakat ett nyplockat lingon. Har helt fått för mig att de är beska och jätte sura. Men idag smakade jag på ett och det var ju jätte gott :). Det var så gott att jag satte mig i riset ett tag och åt så jag nästan blev mätt. Jag ville så gärna plocka med mig lite hem men jag hade inget att lägga det i. Jag kom på att jag nog ska åka in till stan för att köpa en bärplockare så kan jag ge mig ut i morgon och plocka mycket. Så i eftermiddags var jag inne i stan och köpte mig en. Men jag var så sugen på att testa den redan i kväll så jag gick bort till vinbärsbusken och plockade ihop 3 liter vinbär på 45 min. Bästa jag någonsin köpt känner jag just nu. Jag är en sådan människa som hatar att låta det som naturen ge oss gratis gå till spillo. Så i kväll har jag stått och kokt mig vinbärssaft och den blev så god. Sitter och dricker den just nu :)
 
Här sitter jag i riset och äter lingon.
 
I kväll när jag använder min bärplockare. Det var jag och tusen tals myror som slogs om bären. Det var tillochmed en myra som bet (!!!) mig.
 
Så många bär. Och så goda dom var. Tänk vad många gosaker naturen ger oss om vi bara öppnar ögonen. Ska nog köpa mig en bok om naturens skafferi. Tänk vad mycket man inte vet att man kan äta.
 
3 liter på 45 min. Inga blad och inga kvistar. Tror jag är kär i min bärplockare.
 
En liten tjuv som också tyckte om vinbär <3
 
Saften, den blev så god.
 
Vardag | Vinbär, saftä | |
#1 - - Anonym:

Mmmh den blev väldigt god!!!

Upp