Utflykt till Strömma

Efter att ha storstädat huset under förmiddagen tyckte vi att det skulle passa in med en fika på Strömma. Strömma är ett helt underbart ställe som ligger några mil utanför Tvååker. Jag bara älskar att vara där, det ger en ett lugn även om det är mycket folk och man sitter precis brevid den nerlagda kvarnen så man hör vatten som forsar under tiden man fikar. Och fikan är så god, allt hembakat och man dricker ur små kaffekoppar som har några år på nacken och alla är olika. Nytt för denna gång var att de hade gjort en stor sandhög med massa leksaker och griffeltavlor med kritor så även barnen hade saker att göra medans de vuxna fikar. Det är lyx för barnfamiljer att veta att även barnen har kul. Efter vi hade fikat gick vi in i butiken som också ligger på gården. Jag skulle kunna bosätta mig där inne. Så mycket fina saker att man bara inte kan "bara titta" utan man måste ju köpa något innan man går därifrån. Idag blev det en ljusstake att hänga i ett fönster och en frisbee.
 
Så himla vackert. Skulle jag kunna skulle jag ha denna inredningen i vårt hem. Dock är vårt hus lite för modent för att det skulle vara fint. 
 
Jag och Andreas tog oss varsin Raw-bakelse medans barnen mumsade på varsin rulltårta.
 
Kopparna är så små att man få gå flera gånger med påfyllning innan man känner sig nöjd. Men det har sin charm det också.
 
Man kan hitta så många detaljer överallt. Till och med brickorna kunde man hitta spännande saker på.
 
"Lekplatsen" var väldigt poppis av alla tre barnen.
 
Inne i butiken. Älskar denna gamla stil. Hängsaken här ovan blev jag så kär i men kände inte att jag hade råd just nu. Så vi kom på den fina ideen att skapa en själv.
 
Barnen fick skriva sina bästa låttexter på väggen och när vi skulle skriva så tog pennorna slut. Men vilken rolig idé.
 
Som sagt, ett helt fantasikt ställe.
 
 
Vardag | Strömma Farmlodge, Utflykt | |
#1 - - Vanja:

Tror att barnen uppskattade detta också!

Svar: Får hoppas det. Det kändes som om de gjorde det iallafall. ☺
Mia Ohlson

Upp