Sommarens nätter

 
Dessa magiska sommarnätter och kvällar. Jag tog bilen och körde ut i skymmningen igår. Eftersom det hade regnat tidigare på dagen så ville jag se om det drog fram någon dimma som det oftas gör under kvällen/natten efter regninga dagar. Detta var första gången jag åker ut efter solnedgången. Men vilken känsla det var. Det kändes som att naturen helt hade ändrat sig även om jag kört samma väg flera gånger om, men då i dagsljus. Nu såg man allt med andra ögon. Känslan var annorlunda. Dofterna var annorlunda. Det var bara jag, bilen och stillheten. Inget annat. Nästa gång ska jag packa ner lite kaffe och fika och vara ute hela natten.
 
Är lite ledsen att sommaren snart börjar gå mot sitt slut och det är först nu som jag har börjat njuta av den. Att jag missade de ljusa sommarnätterna i juni. Nu är det dags att göra det bästa utav den sommar som är kvar. Sedan ska jag välkomna hösten med öppna armar.
 
Måndag idag, sista Juli.
Gör något magiskt av det <3
 
 
Natur, Vardag | |
#1 - - Vanja:

Såg Älvorna dansa i går kväll, underbart. I dag är det med vemod jag tycker det luktar höst. Vill inte än!

Svar: Nä så får du inte säga. Sommaren har ju inte varit ännu ;). Det är så fint när älvorna dansar.
Mia Ohlson

Upp