Månens uppgång

Canon EOS 5D Mark III / Tamron SP 90mm f2.8 Di macro 1:1 VC USD /
Sigma APO 70-200mm f2,8 (sista bilden)
 
I går kväll såg jag att det skulle bli fullmåne och att den skulle gå upp innan tio. Så vid tio-tiden gick jag ut på en promenad för att se om jag såg den. Jag har en app i mobilen där jag kan se exakt vad den kommer upp och vilken tid. Så jag letade upp ett bra ställe där jag hade bra utsikt åt det hållet som appen visade. Helt plötsligt så kom det ett stort, orange-färgad klot upp bakom träden. Månen ser alltid större ut precis när den har kommit upp över horisonten därför är det så roligt att verkligen se den gå upp. Jag spelade även in en film på när månen gick upp. Men denna får ni inte se ännu då den ska ingå i ett fotojobb som jag har hållt på med under våren. Så snart får ni se den då allt är färdigt. Men tilldess för ni nöja er med bilderna ;)
 
Natur | |
#1 - - Jenni Lenita:

Men woooow 😍 Önskar att jag också får lite tid över snart att fara ut och fota på kvällen/ natten, blir riktigt fina bilder. Önskar
dig en fantastisk fortsättning 💕

Svar: Tack 😁 Just nu tycker jag det är så bra för månuppgången är ganska "tidig" och så har jag tiden för jag är mammaledig. Kommer bli lite jobbigare till hösten när arbetet sätts igång igen.
Tack det samma 🌸❤
Mia Ohlson

Upp