Mallorca - 2 juni 2017

Äntligen så kommer mina bilder upp här från Mallorca. Varit lite seg på att redigera dom då jag har tagit så många andra bilder som har gått före. Men nu har jag iallafall redigerat bilder från första dagen. Tänkte att jag delar upp resan på flera inlägg, så det inte blir ett jätte långt inlägg med hundra tals bilder, låter bra va?
 
Jag var på Mallroca med mitt jobb på en konferensresa i början av juni för att arbeta med vår serviceutbildning Proud with Passion. För er som inte vet jobbar jag (inte just nu då jag är mammaledig) på bokningsavdelningen på ett hotell som heter Varbergs Stadshotell & Asia Spa. Vi åkte från jobbet vid 7 på morgonen och var framme på Mallorca vid 16. Hotellet låg precis vid havet och hade en så fantastisk utsikt att jag nästan tappade andan. Hotellet vi bodde på hette Barceló Illetas Albatros och låg några mil väster från Palma i staden Illetas. Väl framme på hotell slängde vi in våra väskor på rummen och sedan var det ner till poolen för ett dopp, mat och drink. På kvällen var det en gemensam middag på Puro som låg gångavstånd från hotellet, också precis vid havet. Väldigt fint ställe där vi fick tapas att äta. Maten var väl okej men inte mer än så tyckte jag. Efter att ha varit uppe i ottan och rest en hel dag så var man väldigt trött och kudden var väldigt skön, somnade på två röda, hahaha. Mer än så här hände det faktiskt inte första dagen.
 
Väldigt fint väder att flyga i påvägen dit. Värre var det på vägen hem då det var riktigt busväder.
Bubblor, Kaffe med baileys och nudlar... hahah
Palmer, blev helt tokig när jag såg första. Det ända jag verkligen ville fota var en palm i en färgrik solnedgång. Tyvärr blev det inte så denna gång :(
Utsikten från min balkong
Utsikten från poolområdet.
Utsikt påväg till Puro
Puro, var så himla fint med det vita tyget som hänge i från taket. Det kändes så utlandet.
En utav efterrätterna.
Solnedgången ut över havet. Älskar när himlen blir så där rosalila.
 
| |
Upp