En kaffe på bryggan vid sjön

När solen tittade fram efter lunch skyndade jag mig att brygga en kanna kaffe, hällde upp den på en termos och gick ner till sjön. Solen hann försvinna innan jag kom fram och det blåste kallt ända in i märgen. Men nu när jag ändå var här så tog jag årets första utomhus-kopp-kaffe där på bryggan med benen dinglandes ovanför isen.
 
Jag drack två snabba och svarta koppar. Allt för att värma de frysna fingrarna och att få energi till eftermiddagen. En snusk-bok fick jag med mig i all hast men jag frös så mycket om fingrarna att jag inte kunde läsa. Men det såg bra ut på bilden tyckte jag. När andra koppens droppar var slut så tog jag min filt, termos och snusk-bok och gick hemåt igen.
 
En bättre måndag än så här är svårt att få.
 
Vardag | bryggan, kaffe | |
#1 - - Emmi - explorista.se:

Vad härligt, älskar att komma ut oavsett årstid. :)

Svar: Ja det var en bra dag. Älskar det också men så mycket lättare när solen är framme 😉
Mia Ohlson

#2 - - ♫♪ sandra:

mysigt!

Svar: Ja, det var en väldigt mysig dag 😃
Mia Ohlson

Upp