Det magiska vinterljuset

Äntligen kom minusgraderna, frosten och framför allt SOLEN. En sådan fin dag det har varit och vi har mer eller mindre vart ute hela dagen.
 
I förmiddags tog vi oss en promenad i skogen runt sjön. Älskar att gå denna slinga då man får lite utav allt. Gåendes längs sjön, inne i skogen och längst åkrar. Ååå vad jag älskar mitt hem.
 
Inne i skogen lyste solen med sina vackra strålar att det nästan värmde upp både frusna kinder och fingrar.
 
Tänk att något som är dött kan vara så här fint. Älskar verkligen när det är minus, frost och sol ute. Luften blir mycket klarare att andas. Det känns bättre på något sätt. och ljuset blir sådär magiskt.
 
Efter lunch gick vi ner till sjön för att se om isen hade lagt sig ännu. Där var en is men den hade inte tjockat till sig ännu så den gick inte att gå på. Hoppas att det blir många minus nu så den blir såpass tjock att man kan gå ut på den. I vinter vill jag även höra den sjunga, har aldrig gjort det.
Förresten, ni ser skogen på andra sidan, där inne går slingan som vi gick på i förmiddags.
 
Nere vid sjön fick vi även hälsat på hästarna som går i hagen brevid.
 
Nu i kväll gav solen oss en helt underbar solnedgång med en månskärva. Älskar att jag har denna utsikt från mitt köksfönster. Så himla lätt att springa ut i långkalsonger och stövlar när himlen visar sig i dessa färger. Det behöver inte bli något stort projekt av det. Och jag behöver inte springa långt, här står jag på vår altan :)
 
Månen. Jag vet inte hur många månbilder jag har samlat på mig. Men jag tycker det är så fint när månen lyser på himlen. Både så här och när den är full. Igår hade jag hoppas på att få fota en stjärnhimmel med månen på men den gick ner bakom berget innan ens stjärnorna var framme. Så kort stund är den uppe nu.
 
Hoppas ni har haft en underbar måndag. Har ni också haft sol?
Kram <3
 
Vardag | magiska, vinterljuset | |
Upp