En tur ute i skogen

Efter några dagar hemma med en liten små krasslig kille och med endast små korta promenader utomhus så kände jag direkt när vi vaknade att vi skulle ut, ut i skogen. Så efter frukosten packade vi väskan med kaffe, vatten och lite frukt. Sedan lyfte jag ner Lee i bärstolen och så gav vi oss ut. Vi gick inte någon längre strecka, utan gick till granskogen som ligger en bit bort. Måste träna både mig och Lee att åka/bära bärstolen och då vill jag inte vara för långt hemifrån fall någon utav oss skulle bli för trött. Men att bara få komma ut en liten stund gjorde så mycket både för mig men också för Lee.
 
Lee älskar att vara ute i naturen och det gör mig så varm i hjärtat. Jag vill uppfostra en vilding i naturen, inte någon som sitter inne framför tv dagarna genom. Jag blir alldeles varm i hjärtat att se han klättra över stock och sten. Hur han skrattar och "pratar" med mig. Jag berättar sagor om djuren som bor i skogen och vi plockar kottar och pinnar. Just nu så känner jag att just detta är vad livet går ut på. Att få tid med familjen, stänga av allt med mobil och dator heter och bara få spendera tid tillsammans utomhus.
 
Att få denna puss gjorde hela min dag, min lilla äventyrare. Han fyller mina dagar med skratt, bus och en massa kärlek.
 
När vi vände om hem igen så började det snöa. Till en början var det bara blötsnö men sedan gick det över och blev mer vanlig "snö". Och jag ska säga er att det snöar fortfarande där ute. De säger att det kan komma 5-10 cm i natt. Så mycket snö var länge sedan vi hade. Tror jag kommer att få vakna upp till ett winter wonderland imorgon. Det är ju helt underbart och tror nog vi få ta en tur med pulkan efter jobb och föris.
 
 
Vardag | Lee, Livet på landet, Thule, bärstolå, livet med barnt, natur, skogenm, uppfostra barn i naturen, äventyrr | |
Upp