2:a advent och dagen då snön föll

 
I hop kuren i soffan sitter jag nu, med en filt över benen och varm glögg i koppen brevid mig. Helgen har varit en utav de jobbigaste men den avslutades på ett fint sätt med andra ljuset tänt och massor av snö där ute. Helt lyriskt över att få ha såhär mycket snö, och i december också. Tänk om det ändå skulle bli en vit jul här nere i år. Jag var ute en sväng med kameran innan och fotade det fina vinterlandskapet. Men jag får verkligen inte till redigeringen på fotona. Allt ser bra ut i datorn men så när jag för över som till mobilen så stämmer verkligen inget. För hård kontrast. För skarpa. För kall färg. Usch vad jag hatar det där, när det inte fungerar. 
 
Nu ska jag fortsätta njuta av denna decemberkväll och värma på en kopp med glögg till.
 
Vardag | |
Upp