Ute i skogen


Har nästan precis kommit hem efter några timmar körandes i skogen. Dagen idag har varit tuff för mig och jag behövde tänka. Jag har haft en dröm ett tag nu och idag gick det upp för mig att den drömmen nog inte kommer slå in.
Ni vet ibland vill man ha så mycket att får man inte det så kan man lika gärna lägga sig ner och dö. Typ så känner jag för denna grej så det blev väldig jobbigt att inse att det inte funkar, just nu iallafall. Det gör nästan ont i hela mig men jag måste inse även om jag själv inte vill det. Jag släpper aldrig tanken om den och kanske om något år kanske den ändå slår in.
Men för att bearbeta mina tankar så satte jag mig i bilen och bara körde. Körde på grusvägar i skogen och shit va mörkt det är i skogen på sena kvällar. Men det var skönt att få rensat huvudet. Jag känner mig så fri när jag får vara ute med min kamera. Jag som alltid har varit så himla mörkrädd har börjar släppa den känslan, och nästan tycker det är mysigt att köra på de mörka små skogsvägarna. 
Jag stannade även till en sjö där vattnet var helt spegelblankt. Aldrig varit här förut så jag hoppade bara ut ur bilen lite snabbt för att se hur det såg ut. Hittade ingen parkeringplats så jag fick ställa mig mitt på vägen, därför ville jag inte stanna för länge om en annan bil kom. Men här var så fint och stilla. Jag kände att kraften kom tillbaka till mig när jag stod där längst vattenbrynet.
Och nu sitter jag här och skriver till er, lyssnar på bra lugn musik och dricker guldmjölk. En perfekt avslutning av den första dagen i Augusti. I morgon ska jag försöka orka upp och fota soluppgången. Ska regna i natt så jag tror att det kanske är dimma på ängarna. 
 
Vardag | skogen, uteg | |
Upp