Månförmörkelse

Igår åkte jag ut strax efter nio. Denna gång skulle jag inte missa det. Det hade pratats om en delvis månförmörkelse och att denna såg man bäst precis då månen gick upp. Jag körde till platsen där jag vet att man ser månen bäst. Och javisst, där var den precis uppkommen över grantopparna med högra hörnet skuggat. 
Precis när jag steg ut i från dörren så började regnet droppa. Jaha, tänkte jag. Nu är det väl för molnig för att se när jag äntligen har lyckats ta mig ut. Men så fort jag stannade bilen för att ta det första kortet så slutade det. Himla tur. Och månen han var så fin, stor och alldeles lila/röd.
Jag körde en runda på skogsvägarna för att se om jag såg den något bättre från en annan plats. Älskar att köra om kring och leta. Ständigt på jakt efter det bästa platsen, bästa ljuset och bästa vinklen. Tillslut var det så mörkt ute att jag endast såg skenet från bilens lycktor och månljuset. Då körde jag hemåt igen, tacksam för det naturen ger oss.
 
Natur | månförmörkelse | |
#1 - - Jenni Lenita:

Alltså så otroligt vackert 😍

Svar: Tack så jätte jätte mycket 😘
Mia Ohlson

Upp