Färger av en morgon i Augusti

Det var en annorlunda känsla i luften i morse än det har varit dom andra dagarna. Kan inte riktigt sätta fingret på vad men det kändes mycket mer råare och kallare än vad det har gjort tidigare. Kanske är naturen påväg att övergå till höst. Fint va det iallafall, imorse innan klockan hade hunnit bli 6. 
Jag vaknade innan ens väckarklockan ringde, precis som om det var meningen att jag skulle ut denna morgonen även om jag endast hade sovit 3 timmar under natten. Först körde jag upp till höjden för att se när solen gå upp. När jag står där uppe kommer det en sådan dimma i rasande fart att man till slut knappt såg mer än någon meter framför en. Sedan körde jag en sväng för att få fångst det perfekta ljuset med dimman var för tjock för att solen skulle orka igenom helt. Så jag körde ner till sjön, satte mig och såg hur solen gick upp bakom dimman och färgade hela himlen med färgen aprikos. Allt var så tyst att jag endast hörde vattnet som guppade, en fågel som skrek i skyn och mina egna andetag.
Jag kunde knappt slita mig men när jag hade varit ute i nästan 2 timmar åkte jag hem igen till familjen.
Sådana här mornar är en anledning till att gå upp innan klockan har hunnit slagit 5.
 
 
Natur, Vardag | augusti, färger, morgon | |
#1 - - Felicia Holmgren:

Så fina bilder!f

Svar: Tusen tack 😊
Mia Ohlson

Upp