En morgon vid sjön

Som jag skrev i går skulle jag verkligen försöka komma upp till solupgången i morse. Och vet ni vad, jag gjorde faktiskt det. Jag har nog ställt alarmet i en veckas tid men stängt av det efter 1 timmars snoozande. Men i morse gav jag mig inte utan jag skulle verkligen gå upp. Det som jag helt missade i min planering är att solen går upp lite senare nu än vad den gjorde för några veckor sedan. Så när jag låg i sängen och hade vaknat så kollar jag vilken tid den skulle gå upp. 05.53. Ojdå tänkte jag, då hinner jag knappt eftersom jag måste vara hemma igen senast 06.20 då Andreas åker till jobbet. Men jag gav mig ut ändå och hoppades på att de 30 minuterna skulle ge mig magi. 
Alltid när jag är ute och åker på morgnarna kör jag alltid förbi sjön för att se om älvorna dansar. Och i morse gjorde de verkligen det. Hela sjön var fyllde med sjörök. Ååå vad jag älskar sjörök. Jag stannade till här och fotade ute på nabben, en liten skogsdunge precis brevid badstället. Här är så mysigt med grillplats och allt. Jag är så ledsen att det inte har varit några sådär jätte fina kvällar nu i sommar så vi har kunnat grilla här nere. Sedan är det lite svårt att grilla så nära vatten med en 1,5åring som älskar att bada och hatar att sitta stilla.
Jag satte mig på en sten och kolla ut över sjön och bara njöt. Njöt av det fina livet ger mig. Njöt av tystnaden och kände mig så lycklig över att få starta dagen såhär. Att få vakna i lugn takt innan alla måsten slänger sig över dagen. Att få känna mig fri.
Även om jag bara fick 20 minuter där på stenen så gjorde denna morgonen hela min dag. Och jag körde hemåt igen lite rikare på upplevelse än när jag vaknade. Lite lyckligare i hjärtat än innan.
 
Trevlig kväll till er <3
 
 
 
 
Natur, Vardag | Morgon, sjö, vid | |
#1 - - Andreas Modess:

Härligt! Önskar att jag också kan motivera mig en gång till att ta mig ut så tidigt...

Svar: Det är bara till och göra ;)
Mia Ohlson

#2 - - Maria:

Underbara bilder!
Det är magiskt att vara ute så tidigt på morgonen, få vara med när en ny dag gryr

Svar: Tack snälla :P Ja, det är nog det bästa man kan vara med om. Oavsett hur trött man är så är det så värt det.
Mia Ohlson

Upp