Kanske sista stjärnhimmel

Olympus OM-D E-M5 Mark iii / Olympus 14-42mm f3,5-5,5
Igår kväll var det alldeles stjärnklart ute så jag tassade ut på altanen vid 22-tiden för att testa min Olympus kamera. Första och kanske sista gången den testas på stjärnor. Just för att det nu håller på att bli så ljust på nätterna och att min nya kamera är på väg hem ;). Det var roligt att ändå testa Olympus kameran men lite svårt att sätta skärpan på stjärnorna då man inte kunde fokusera på något för man såg inget på skärmen utan man fick gå på måfo och testa sig fram. Annars har jag alltid zoomat in på skärmen (på in canon kamera) så man ser den stjärna som lyser mest och satt fokus efter det. Men i detta fall kunde jag ju inte göra det. Lite tricksigt men tillslut träffade jag rätt.
Klicka gärna i hjärtat här nedan om ni gillar denna typ av inlägg.
Natur | Stjärnhimmel | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Den blev ju bra :D Kul med en ny kamera på väg hem :)

Svar: Ja, det blev det tillslut. Tur att man har gjort det innan så man har lite koll på vad man gör ;). Ja det ska bli riktigt trevligt med en ny kamera.
Mia Ohlson

Upp